Tesla Model S Топ Гир



tesla model s топ гир

Электромобиль Tesla в шоу Top Gear. Скандал

Эта забавная история случилась довольно давно, но т.к. мы блог об электромобилях и т.к. мы любим Top Gear, не написать об этом сочетании мы не могли. Тем более, скандал из этой истории получился знатный.

Tesla Model S все никак не доберется до Top Gear и уже вероятно и не появится, но есть надежда, что о Tesla Model X ведущим этой популярной во всем мире(кроме Мексики) телепередаче, все же захочется рассказать. Т.к. производство Model X запланировано на конец (если опять не перенесут), то ждать появления этого электромобиля в британском шоу еще весьма долго.

Так что мы пока расскажем о появлении электромобиля Tesla Roadster в Top Gear. Как всем известно, ведущие телепередачи не очень жалуют электромобили, и, получив для тестирования Roadster, случилось следующее.

Джереми Кларксон в своем сюжете довольно долго нахваливал первый доступный покупателм автомобиль Tesla Motors, но после небольшой паузы на положительный отзыв, электромобиль начал терять тягу и сбавил скорость. Оказалось, что аккумуляторы Tesla Roadster разрядились. Это вызвало дикое недоумение у Кларксона, который только и проехал-то 90 км. Напомним, что Tesla Roadster от одного заряда по официальным данным должен проехать без подзарядки 320 км.

Далее следовала информация о том, что чтобы зарядить Теслу от ветрогенератора потребуется более 600 часов.

Т.к. сюжет нужно было закончить Джереми Кларксон пересел во второй электромобиль и начал движение. Однако поездка была не долгой, т.к. перегрелся двигатель. Снова пересев в первый Родстер, который за это время успел немного зарядится, ведущий обнаружил, что во время зарядки его Tesla, сломались тормоза.

Сюжет, который начинался как весьма положительный и хвалебный, закончился тем, что американского производителя электромобилей разнесли в пух и прах.

Как вышла передача, компания Tesla Motors была возмущена и потребовала BBC опровержения, которого не последовало. Tesla Motors также подала в суд на шоу за клевету, однако успеха не добились.

На официальном форуме Tesla сейчас есть информация о том, что сюжет был написан заранее, до фактического получения ведущими электромобилей Roadster, а Кларксон просто играл по заготовленному сценарию. Соответственно, все, что было в том злополучном для Tesla Motors сюжете Top Gear – полная ложь.

Как думаете, захотят ли в Tesla Motors снова предоставить свои электромобили в шоу Top Gear?

Вам также будет интересно:

Tesla Model S в Top Gear, видео

Tesla Model S продемонстрировала всю свою мощь в автошоу Top Gear. Соревноваться ей довелось с таким, на первый взгляд, техническим совершенством как BMW M5. Неожиданным для всех телезрителей стал момент старта, где электрокар с легкостью обошел пресловутый M5. И это несмотря на то, что электроприводное авто уступает в крутящем моменте «сопернику» и имеет меньший вес. Такое преимущество при старте можно объяснить тем, что электродвигатель Model S не оснащен коробкой передач, поэтому раскрутиться до максимальных оборотов может в считанные секунды.

Однако, были и неприятные нюансы – ведущий автошоу упрекнул Model S в том, что заявленные автопроизводителями 340 км от одной зарядки в реальности дотянули только до 89 км. В Tesla Motors среагировали мгновенно и подали иск в суд, посчитав такое заявление антипиаром. Кроме того, Элон Маск лично прокомментировал сложившуюся ситуацию и итог забега.

Таким образом, будущее за электрокарами – легкий старт дает значительное преимущество в передвижении по городу, где следует кланяться каждому светофору. Тем не менее, сложно поспорить с уже оседлыми бензиновыми автомобилями. Ведь, как оказалось, топливный бак BMW на 80 литров на деле внушительнее 340-километрового ресурса Model S.

Ричард Хаммонд из Top Gear: мнение о Tesla Model S

Имя Илон Маск звучит как имя злодея из Бондианы или как  название парфюма.

Он один из основателей Paypal, создатель первой частной космической компании, которой удалось создать космический аппарат летающий к МКС, и создатель Tesla, компании производящей электрические автомобили. Мягко говоря, Маск очень башковитый.

Мы тестировали праворульную Tesla Model S, одну из первых прибывших в Великобританию.

Это знаменательное событие, потому что в отличие от почти всех основных производителей, которые делают электрические автомобили, Маск единственный конкурирует с такими роскошными авто как Mercedes, Audi и BMW.

Видите, он не глуп. Проблема с VW E-Up! #8212 который нам вообщем нравиться #8212 это то, что бензиновая версия настолько дешевая при покупке и эксплуатации, что электрический вариант выглядит дорогой альтернативой. То же самое относится к Renault Zoe и Nissan Leaf.

Но Model S это совсем другое дело.

Он выглядит исключительно снаружи, особенно выезжающие хромированные ручки, которые #171 прячутся#187 , когда отходишь от автомобиля. Но авто поражает и изнутри.

Сразу бросается в глаза огромный сенсорный экран, как будто увеличенный iPad.

Помимо кнопок на руле, в автомобиле всего две кнопки #8212 одна для аварийной сигнализации, вторая для открытия бардачка. Всем остальным вы управляете через сенсорный экран. Настройки сцепления, мощности, подвески и многое другое. Вы можете читать руководство владельца, найти ближайшую станцию зарядки и многое другое.

Есть три версии #8212 стандартная с батареей в 60 кВт, Performance версия с батареей 85 кВт и ­Performance Plus версия с такой же батареей, но спортивно настроенной подвеской, спортивными шинами и большими колесами.

Батарея в 60 кВт обеспечивает пробег 320 км, 85 кВт #8212 480 км. С последней вы получаете асинхронный двигатель мощностью 416 л.с. Это версия, которую мы тестировали, она обладает сногшибательным ускорением.

Ускорение 0-62 миль/ч (0-100 км/ч) за 4.2 секунды. У многих людей за рулем мускул каров будет шок, когда тихая Tesla с легкостью обгонит их на светофоре.

Одноступенчатая редукторная коробка передач, обеспечивает Tesla разгон, которому позавидует сам Усейн Болт. Максимальная скорость 130 миль/ч (210 км/ч) пригодиться на автобане.

Им можно простить мелкие недочеты в интерьере, все таки они молодая компания начинающая с нуля (их первое авто Roadster, построенный на базе Lotus больше не производиться).

Сидения могли быть получше. Подвеска и рулевое управление также не идеальны #8212 но это должны исправить в будущем.

Достаточно того, что Tesla создали автомобиль аналогов которому сегодня просто не существует. Например, вы можете заказать дополнительные детские сидения, которые превратят автомобиль из пятиместного в семиместный.

По поводу пробега. Если вы будете использовать агрессивный, быстрый стиль вождения, вы не проедете 480 км. При консервативном вождении 480 км вполне реальны. Даже если вы проедете всего 320 км, это очень впечатляет.

Мистер Маск не надеется на правительство или на частные компании при установке зарядных станций. К концу он обещает покрыть суперчарджерами всю территорию Великобритании. На них 85 кВт Model S зарядиться меньше чем за час. Что дает вам возможность проехать от Лондона до Эдинбурга и зарядиться во время остановки на перекус.

Теперь вопрос цены. Базовая 60 кВт модель стоит около £50,000. Performance версия £69,000 и Performance Plus £83,000.

Стоит также учитывать экономию на зарядке по сравнению с топливными авто и 0% налогом.

Tesla Model S Performance

Двигатель. 416 л.с. электрический мотор

0-100 км/ч. 4.2 секунды

Потребление топлива. отсутствует

Соперники

BMW 5-й серии Active Hybrid M Sport. Высокая производительность с мощностью 335 л.с. Экономичный и быстрый, но все равно не дотягивает до Tesla. £ 50 625

Car specifications

What’s this, then?

On paper at least, it’s Car 2.0: the end of internal combustion motoring as we know it.

The P85D is, in effect, the performance version of Tesla’s Model S. It’s a four-wheel drive, all-electric saloon making - ready for this? - 691bhp, with a 0-60mph time of 3.2 seconds and a potential range of 300 miles between recharges.

Such big numbers are all wrapped up in a family-sized five-door hatch with, potentially, seven seats - the standard five, plus a pair of optional rear-facing chairs in the boot - and a price tag just under £80,000. Whatever your motoring question, the P85D aims to be the answer.

So how is it in reality?

Brain-rewiringly quick. Even that bruising - and entirely believable - 0-60mph stat doesn’t capture the manner in which the P85D picks up off the line. There’s no wheel-spin, no traction control stutter, no driveline shunt. With its full 686lb ft of torque available from standstill, the instant you mash the throttle, the Tesla simply hooks itself into the tarmac and Millennium-Falcons off down the road.

It’s more akin to the acceleration from, say, a bullet train than a full-bore start in any conventional production car. The experience is all the stranger because, bar the whoosh of wind and rumble of tyres, that vicious thrust is accompanied by the sweet sound of nothing-at-all. Under heavy acceleration in the P85D, the loudest noise in the cabin is the inevitable stream of giggly expletives emerging from the mouth of the driver.

But perhaps the Tesla’s neatest trick is being both other-worldly yet entirely normal. Resist the urge to cause lasting damage to your internal organs with bout after bout of acceleration, and the P85D potters like, well, like a big, sensible family hatch - riding nicely, swooshing along quietly.

What about corners?

We tried the P85D on track, where it proved far, far more competent than a big electric hatch has any right to be.

With an electric motor on each axle, the P85D can effectively vector torque to whichever end can make better use of it, meaning impressive traction from some pretty sensible road-biased rubber.

At the limits of grip, the P85D offers a little tyre squeal, but by and large keeps itself impressively under control, resisting terminal wallow despite its 2.2-tonne kerbweight. That’s thanks, at least in part, to the Tesla’s low centre of gravity: with the 85kWh battery pack tucked down below the occupants’ feet, this is, effectively, a much lower, lither car than its family saloon silhouette (and kerbweight) suggests.

And as soon as you spot the exit of the corner, simply mangle the throttle again and that bow-wave of torque hurls you at the next apex. It’s not quite driving as we know it, but it’s mighty addictive all the same.

And no, the P85D doesn’t offer the fingertip feedback or on-throttle adjustability of the very finest performance cars, but you get the feeling that’s simply a case of Tesla hooking up a laptop and tweaking a few lines of code. There’s more to come from this car.

I still want a V8…

Of course we all love the noise, the craftsmanship, of, say, the naturally aspirated screamer from the Ferrari 458 Speciale. but there’s no denying the e-motor is an inherently more elegant engineering solution to the turning-energy-into-movement challenge: fewer moving parts, no messy multi-gear transmissions nor differentials.

And the Tesla is addictive, compelling, in its own right, if a trifle less dramatic in the audio stakes. If such things concern you, it’s a whole lot greener than your standard 600bhp-plus super-saloon, too - assuming, of course, you source your electricity from a renewable source.

Will I actually manage 300 miles on a charge?

Driving the P85D in Full Stig mode, we didn’t get close to that quoted range, but then again you won’t get close to the Lambo Huracan’s official 23mpg on track either. Those who have driven the P85D on road more than us reckon the 300-mile range is far from a distant pipe-dream, making this one of the first electric cars you could contemplate for cross-country rather than merely urban motoring.

So it’s really that good?

Top Gear, as you’ll know, is not one to blithely embrace the latest, shiniest fad, particularly when it comes to alternative fuels. But the P85D truly feels like a paradigm shift in motoring, the point at which the electric car moves from interesting theory into petrol-pummeling reality.

No, a £79k super-saloon isn’t, in and of itself, the solution to all the wider world’s motoring woes. No doubt the electric car isn’t quite the finished article yet, but consider this: as battery technology improves, the Model S and its offspring will get lighter (and therefore even quicker), and capable of going yet further between charges.

Tesla’s rate of improvement, from the original, fast-but-flawed Roadster of 2008 to the P85D, is jaw-dropping. This car asks some pretty serious questions of conventionally fuelled performance machines. Whatever follows might just render them all but redundant.

Forums

Discoducky | April 5,

Quite possibly my two favorite things. Just want to get that out of the way.

What I like about Top Gear and what I like about Model S have nearly no overlap. This is the same Venn diagram of cars Jeremy likes and V4's. But, I want neither to change or compromise for what they believe in for they are both great and wonderful things.

With that being said I do hope the Model S review goes better than the Roadster review. I hope they pit it against the 4 door Panamera, BMW whatever, Merc whatever, Audi whatever and let the chips fall where they may.

How will it all go? My prediction: Jeremy will fall in love with the Model S when he sees it, sits in it, drives it through Gambon and Hammerhead and speeds off the line with the other 4 doors in it's wake. He'll most certainly mention distance to empty and be pleased. But charging will still be an issue he'll note. He'll mention the cargo space and rear leg room, while chuckling at the rear facing seats. And there will be a joke about the door handles, the big dash screen and sum it all up with another I'm too dumb to email joke. Stig will push it through it's paces and it will fall ahead of all other 4 doors including the Karma If Fisker sends them one. Maybe James will get a word in about the environment? Maybe Richard will race it against an electric superbike? Whatever they do I hope it's creative, funny and entertaining without being too negatively pre-scripted, shortsighted and naive. See below.

My recap of the infamous Roadster review.

When I saw the Roadster get shat on by Jeremy it was much like the Prius review in that there was a feel of pre-scripting negativity. Sure they were positives and it rang true to most of their reviews where the anticipation seemed to wane throughout. Yes, viewers notice when there are quotes It's positively Electric and end with . too quiet . Many of my gearhead friends noted that most likely they put their foot to the floor and kept it there until it ran out of juice (AKA 55 miles). I thought, sure, fine, ok, be that as it may, how many miles did the Elise go under the same conditions? 10.6 gallons and I'm guessing it's going to be less than half of it's city rating so let's say 80 Miles maybe? Regardless it's going to be way less just like the Roadster. And the Roadster beats the Elise of the line. so I'm saying this is a win for the Roadster even if it's 100Miles.

For the brakes issue. I'm sure every car they test have zero issues and they never break them while testing. Isn't all TV production and Auto-racing perfect on the first try? So why did they stoop so low here? It seemed rather ridiculous to me that it was mentioned. Almost like they believed they had found a huge flaw in the design of EV's that the whole world must know about as it might happen to you! To answer my own question of why did they even bother to bring this up? Simple, they've set a higher standard for this car *because* it's an EV. Jeremy has had issues with every car he's ever owned, he's mentioned this several times on air. But why not mention how other test cars have broken then? This so rarely happens I'm guessing they just find bigger flaws with the cars that play better on air.

For the cost issue. The car goes around the track for less than the cars below it on the lap times, so there's no argument here. Notice Jeremy doesn't say where the Elise ranks on the board. Surprise! It's way down at the bottom!

For the charging issues. This was the icing for me where I knew they had set a higher standard. Showing a nuclear plant, showing a tiny wind turbine and a standard charging port. Actually most of the UK's electric comes from the burning of natural gas (73%), it's 30% cleaner than burning petrol (Surprise!) and the recommended charging port gets you from empty to full while you sleep. You can't do that while on a trip to another country like Jeremy points out but I doubt I'm doing that trip in a sportscar anyway.

What was missing from their review was how long the battery is supposed to last, maintenance and TCO. Which I could argue all favor the Roadster.

Источники: http://rutesla.com/207/elektromobil-tesla-v-shou-top-gear-skandal/, http://teslafor.me/tesla-model-s-v-top-gear-video/, http://rutesla.com/521/richard-hammond-iz-top-gear-mnenie-o-tesla-model-s/, http://www.topgear.com/car-reviews/tesla/model-s/85kwh-dual-motor-performance-5dr/first-drive, http://www.teslamotors.com/forum/forums/top-gear-and-model-s








Комментариев пока нет!

Поделитесь своим мнением